V minulém článku jsme vám nabídli několik rad, jak udělat vstupní prostor kanceláře příjemnější. Nyní se podíváme na místo, kam obvykle směřují kroky návštěvníka bezprostředně po návštěvě recepce. Ať už uvažujete o zřízení nové jednací místnosti, nebo chcete vylepšit stávající, následujících 7 tipů vám pomůže využít meeting room naplno.
Jednací místnost dnes neslouží pouze jednáním
Přestože to má jednací či konferenční místnost v názvu, rozhodně zde neprobíhají pouze jednání, meetingy, prezentace a konferenční hovory. Firmy stále více optimalizují svůj drahocenný prostor a s tím, jak mizí klasické kanceláře ve prospěch open space, stávají se meeting roomy vítaným útočištěm. Zaměstnanci zde hledají klidné prostředí pro dokončení práce náročné na soustředění, rychlý týmový brainstorming, telefonický hovor s důležitým zákazníkem, menší školení nebo hodinu němčiny s lektorem z jazykovky. Možnosti využití jednací místnosti jsou dnes v podstatě nekonečné.
Co je důležité při zřizování jednací místnosti?
- Zvažte všechny účely, kterým bude prostor sloužit
- Podle nich zvolte vhodný nábytek
- Zamyslete se nad způsobem rezervací
- Vhodně nastavte pravidla užívání jednacích místností
Stůl do meetingové místnosti? Důležitá je konektivita.
Přestože je jednací místnost dnes využívána šířeji, jejím středobodem stále zůstává stůl. Požadavky na stoly pro meetingové místnosti se s technologickým vývojem poněkud změnily, nyní jsou prakticky nejdůležitějším parametrem možnosti konektivity. Tu rafinovaně řeší například stoly Han, které najdete v naší nabídce. Kabely připojení do elektrické sítě, k internetu a projektoru by měly být dobře dosažitelné, ale zároveň by mělo být možné je šikovně schovat.
Jednací židle určují pohodlí účastníků
Židle do jednací místnosti mohou mít mnoho podob. Nejčastější volbou bývá konstrukce tvaru C, kterou známe také pod názvem visitor. Jako řešení se samozřejmě nabízí také klasická židle se čtyřmi nohami nebo otočná židle na centrální noze s různými možnostmi nastavení. Velké pohodlí zajistíte účastníkům jednání, pokud zvolíte jednací křesla.
Úložné systémy do jednací místnosti se postarají o pořádek
Papíry do flipchartu, fixy, dálková ovládání, kabely – vše by mělo mít v jednací místnosti své místo. Totéž platí také o zásobách nápojů, skleničkách, kelímcích a dalších nezbytnostech. Dobře zvolené skříňky poskytnou vynikající službu, navíc lze vybrat barevné provedení, které podtrhne firemní identitu. Tu posílíte také dalšími doplňky, například velkoformátovou fotografií úspěšného produktu. Pro lepší atmosféru můžete do jednací místnosti umístit také nějakou rostlinu.
Zajistěte dobré fungování jednacích místností
Vybavení meeting roomu je jedna věc, její efektivní využití druhá. Pro lepší atmosféru se doporučuje jednací místnosti vhodně pojmenovat – trochu sofistikovaněji, než místnost 1, místnost 2 atd. Může jít o nejúspěšnější produkty nebo třeba jména inspirativních osobností z vašeho oboru. Mnohem důležitější ale je zajistit efektivní a funkční systém rezervování a pro užívání jednacích místností určit jasná pravidla.